دولت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

دولتی برای همگان
دولت مهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف
چاره ای نیست از اینکه باید به سوی خدا برویم، اگر به سوی خدا نرفتیم موانع هم اگر رفع بشود، موقتاً رفع می شود، دائماً رفع نمی شود.
باید بدانیم که علاج ما اصلاح نفس است در همه مراحل؛ و از این مستغنی نخواهیم بود، و بدون این، کار ما تمام نخواهد شد.
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نویسندگان
چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۹:۰۶ ب.ظ

آشنایی با فرقه ها

فعالیت فرقه احمدیه در آلمان  

آشنایی با فرقه احمدیه


آشنایی با فرقه احمدیه




فرقه احمدیه یاقادیانی چه کسانی هستند...





نشریه آلمانی "اشپیگل" طی مقاله ای از گسترش روبه رشد مساجد در این کشور و دیگر کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرد

 

. این روزنامه به بهانه انتقاد از فعالیت گسترده گروهی از مسلمانان با نام احمدیه در آلمان و پیشروی یکی از این سری مساجد از کوچه های فرعی شهر برلین - که مدتها اقامتگاه کمونیست ها بود- به بلوار اصلی خیابان هاینرزدورف واقع در شرق این شهر به حمله علیه اسلام پرداخته است.این در حالی است که دولت های غربی سالها از صدور مجوز برای احداث مساجد در خیابان های شهرهایشان ممانعت می کردند، با گسترش فعالیت گروهی به نام "احمدیه"، ممنوعیت قبلی رفع شد و حالا به جای حاشیه شهرها و فرعی های کم تردد غرب، خیابان های اصلی اروپا پذیرای این گروه از مسلمانان شده است.به نظر می رسد دولتهای غربی سناریوی جدیدی را برای حمله به دین اسلام طراحی کرده و اکنون در حال اجرای آن هستند. آنها با صدور مجوز فعالیت برای فرقه های انحرافی مسلمانان و مستمسک قرار دادن اعمال، رفتار و عقاید افراطی آنها، این فرقه های را نماد اسلام معرفی کرده موج وسیعی از حملات را به راه بیندازند.لازم به ذکر است که گروه احمدیه کار خود را به رهبری "میرزا غلام احمد"، بنیانگذار احمدیه -که خودش را "امام زمان" معرفی می کرد- از سال 1888 میلادی در هند و بعد در انگلیس آغاز کرد. وى در سن چهل سالگى اعلام کرد مورد وحى و الهام الهى قرار دارد و از کسانى است که خداوند هر صد سال یکى از آنها را برمىانگیزد تا دین اسلام را تجدید کند، است و ادعا کرد که از طرف خداوند مأمور است از مردم بیعت بگیرد.
وى مدعى بود مخالفانش به صورت غیر طبیعى کشته خواهند شد و نیز هنگامى که بیمارى طاعون انتشار یافته بود، به واسطه او بیماران به صورت معجزه آسا شفا یافتهاند، و این امور را دلیل بر حقانیت خود مىدانست.غلام احمد معترف بود که بیشتر عمر خود را در تأیید و پیروزى دولت انگلستان سپرى کرده است. و در زمان استعمار هندوستان توسط انگلیس چندین رساله و کتاب در تجلیل و حمایت از دولت انگلستان به نگارش درآورد.بنیانگذاران نسل دوم احمدیه نیز با مهاجرت به انگلیس، آمریکا و کانادا برای خود پشتیبانان مالی فراوانی پیدا کردند و هم اکنون رهبر آنها در انگلیس به سر می برد. هم اکنون دفتر اصلی آنها در لندن قرار دارد. اعضای گروه احمدیه در 190 کشور دنیا موفق به ساخت مسجد شده اند و نکته جالب اینجاست که بدون دریافت کمک از دولتی، اقدام به این کار می کنند.از عقاید تحریک آمیر این فرقه انحرافی این است که همواره از تعطیلی کلیساها دم می زنند و بارها امام جماعت این قشر در برلین با لحنی تمسخرآمیز از قول بنیانگذار احمدیه، مسیحیان را دشمن و دجال تلقی می کند.پایان پیام/

 آشنایی با فرقه احمدیه

فرقه احمدیه یا قادیانی چه کسانی هستند؟
  قادیانیه یا احمدیه نامی است که پیروان احمد قادیانی، که از مدعیان دروغین بدان معروفند و او کسی بود که خود را مهدی موعود و مسیح معرفی نمود.
 
پیروان غلام میرزا غلام احمد قادیانی (1255 ـ 1326 هـ ق), احمدیه و یا قادیانی نامیده می شوند.

وی نهضتی مذهبی به وجود آورد که در نظر عامه مسلمانان کفر و الحاد شمرده می‌شود.

اصحابش وی را در دهه آخر قرن نوزدهم به درجه مهدی موعود بالا بردند.

وی چون کتب مقدس (تورات و انجیل) را مطالعه کرد معتقد شد که هم او مسیح موعود نیز هست و نفس عیسی است که در رجعت ثانوی ظهور کرده.

در 1322 (1904 میلادی) خود را مظهر جدیدی از مظاهر کریشنا به مذاق هندوان معرفی کرد. ولی با آن همه، روابط اصلی خود را با اسلام باقی نگاه داشت و خود را پیغمبر صاحب دعوت نشمرد. بلکه همواره از پیروان محمد(ص) به حساب می‌آورد و در تعالیم خود بالصراحه اعلام نمود که جنگ مقدس نباید به وسیله حربه و سلاح انجام گیرد. بلکه جهاد آن است که باید به وسیله احتجاج و استدلال صورت پذیرد.

از این سبب جماعت احمدیه که پیروان اویند بر حسب این اصل، هم طرفدار صلح و سلام و هم مبلغان با ایمان و پرحرارتی هستند. 

بعد از میرزا غلام احمد، آن جماعت به چند شعبه منشعب گردیدند. شعبه اصلی [که قادیانیه باشند] همه طرفدار وحدت افکار می‌باشند و همه را در حیطه جامعه اسلام داخل می‌دارند.

گروه دیگر [که به شعبه لاهور معروف شده است] اصولاً به اسلامیت پای‌بند و علاقه‌مند می‌باشند و درجات مبالغه آمیز میرزا غلام احمد را که درباره خود ادعا کرده است، انکار می‌کنند، گرچه باز او را مردی نابغه و مصلح اجتماعی و مجدد دین می‌شمارند. 

مبلغان احمدیه از هر دو شعبه اکنون در بلاد انگلستان و امریکا و افریقا و هند شریقی به فعالیت سرگرم هستند. و ایشان از نشر و طبع آثار استفاده بسیار کرده، کتب و رسائل بسیار به چاپ می‌رسانند و علیه زغمای مسیحیت که آنها را خصم عمده خود می‌دانند به مجاهده و مجادله می‌کوشند و غالباً در آن دیار مساجد مخصوص بنا کرده‌اند، از جمله در یکی از محلات اطراف لندن مسجدی دارند که در آنجا از دیگر فرقه‌های مسلمان و اهل سنت و جماعت به ادب و حرمت پذیرایی می‌کنند.

منابع: ویکی پدیا / تاریخ جامع ادیان، جان بی. ناس

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">