دولت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

دولتی برای همگان
دولت مهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف
چاره ای نیست از اینکه باید به سوی خدا برویم، اگر به سوی خدا نرفتیم موانع هم اگر رفع بشود، موقتاً رفع می شود، دائماً رفع نمی شود.
باید بدانیم که علاج ما اصلاح نفس است در همه مراحل؛ و از این مستغنی نخواهیم بود، و بدون این، کار ما تمام نخواهد شد.
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نویسندگان

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۴۵ ق.ظ

امانت بودن مجالس

نقل حدیثی گهر بار توسط رهبر معظم انقلاب
حجم: 17 مگابایت
توضیحات: درس خارج فقه حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای مدظله العالی

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما بندگان مقرّب پروردگار متعال نظرتان را به این کلیپ کوتاه جلب میکنم.

شاید این سخنان را در این ایام شنیده باشید اما تکرار آن یقیناً مفید خواهد بود.

التماس دعا

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۲ ، ۰۱:۴۵
سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶ ب.ظ

از روی حیا، هیچ کار نیکی را ترک نکنید

دل را به خدا پیوند بزنید. راهش هم در شرع مقدس باز است؛ یک کار رمزآلود پیچیده‌اى نیست. شما قله‌ى کوه را از پائین نگاه میکنید، مى‌بینید کسانى آنجا هستند؛ اینجور نیست که تصور کنید اینها بال زدند رفتند آنجا؛ نه، اینها از همین مسیرى که جلوى پاى شماست، جلو رفتند و به آنجارسیدند.


دچار توهم نشویم، خیال نکنیم که با یک نوع حرکت غیرعادى و غیرمعمولى میتوان به آن قله‌ها رسید؛ نه، آنهائى که در آن قله‌ها مشاهده میکنید، از همین راهها عبور کردند. این راهها چیست؟ در درجه‌ى اول،

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۲ ، ۱۲:۵۶

ما باید یه کاری کنیم که مردم با هم رفیق شن. تا میتونید مردم رو با هم آشتی بدین. حتی جایز هست که آدم برای آشتی دادن دو نفردروغ هم بگه.  

                             

یکی اومد پیش امام صادق علیه السلام گفت: دو نفر با هم قهر کردن، میخوام آشتیشون بدم ولی راضی نمیشن، میتونم دروغ بگم؟ حضرت بهش اجازه دادن. تو هم اگه می‌بینی به یه نفر دروغ بگی که فلانی ازت تعریف کرده، روابطشون حسنه میشه، دروغ بگو.

قدیما به کوچههای خیلی باریک که فقط یه نفر ازش رد می‌شد، می‌گفتند «کوچه آشتیکنون». چون وقتی دو نفر که با هم قهر بودند، اگر از دو سر کوچه به طرف هم میومدند، وقتی به هم می‌رسیدند، چون نمیتونستند از کنار هم رد شن، مجبور بودن روی همدیگرو ببوسن و با هم آشتی کنن.

قدیما اینقدر کار به طلاق نمی‌رسید، چهار تا فامیل خانم و چهار تا فامیل آقا میشستن با هم صحبت میکردن و این دو تا رو آشتی می‌دادند. روایته که طلاق عرش خدا رو میلرزونه. ولی الان طلاق روز به روز داره بیشتر میشه.

ببین چقدر این آشتی دادن مهمه که خدا براش دروغ گفتن رو جایز دونسته.

کاری نکنید که مردم با هم قهر کنن، سخن چینی و نَمّامی و دروغ گویی نکنید تا دو نفر با هم قهر کنند، یعنی بین مردم فساد ایجاد نکنید، کسی که بین مردم فساد ایجاد می‌کند عاجز و ناتوان و حقیره، اینجوری خدا هم قهرش میگیره. خدا هم که قهرش بگیره عذاب و بلا میاد.

چرا اینقدر تو اسلام به صله رحم سفارش کردن؟ چرا اینقدر به عیادت مریض سفارش کردن؟ چرا به بازدید زوار سفارش شده؟

سفارش شده تا روابط بین مردم حسنه بشه، تا قهر کم بشه. اخلاق اسلامی اینه...

مرحوم آیت الله مجتهدی رحمت الله علیه

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۲ ، ۱۰:۴۷
پنجشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۰۶ ب.ظ

خامنه ای دنیا و آخرت ماست

خامنه ای دنیا و آخرت ماست. این جمله ی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان است.

متن کامل این بخش از سخنان وی را در پایین می خوانیم:

آن‌گاه که خداوند تعالی، پیامبر یا امام معصوم(ع) را ـ به آن خاطر که معصوم‌اند ـ به ولایت امر برمی‌گزیند، صفاتی چون علم و زهد و حکمت و شجاعت و ابهت در او متجلی است و هنگامی که امام معصوم(ع)، غایب است بر ماست که به دنبال این صفات در شخصی بگردیم که بیش از دیگران آن‌ها را در خود داراست. البته باید فقیهی عادل باشد و نه فقط کسی که از حرام الهی اجتناب می‌کند. او باید زاهد دنیا و شجاع و کاردان و حکیم و بصیر و مدبر باشد. در امتداد زمان و طول تاریخ ما، فقهایی از این نوع بوده‌اند و زمانه از فقهایی این‌چنین

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۲ ، ۱۳:۰۶
پنجشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸ ب.ظ

که ناکَس کَس نمیگردد از این بالا نشینی ها

برای شمع چه تفاوت می کند که بالا یا پایین مجلس باشد.

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم شمع جمع آفرینش بود، به همین خاطر و قتی وارد

جلسه ای می باشد:

جَلَسَ حَیْثُ  یَنَتَهِی  بِهِ  اَلّمَجْلِسْ

همان آخر مجلس می نشست.

وَ یَاْمُرُ بِذلِک

به دیگران هم همین دستور را می داد و می فرمود : وقتی وارد جلسه ای می شوید،جمعیت را نشکافید و همان پایین بنشیند.

در حقیقت می خواست به ما بیاموزد که :‌ آی آدم ها ! خودتان باید بالا باشید و گرنه با این

بالا نشینی ها کسی بالا نمی رود.

من از خار  سر دیوار دانستم

که ناکَس کَس نمی گردداز این بالا نشینی ها

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۲ ، ۱۲:۰۸
پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۱ ب.ظ

ما غایبان منتظریم و «همین» بد است

                                                            مولای عشق! حال زمین و زمان بد است
                                                              آلوده است آب و هوا، آسمان بد است

         
بی‌پرده و بی‌مقدمه عرض کنم: وقتی فیلم هجوم کفتارهای سلفی را به خانه یکی از شیعیان در شهر جیزه مصر دیدم و مُثله کردنشان را به جرم «برگزاری جشن نیمه شعبان»، گویی آسمان بر سرم آوار شد.
 
چه بد مردمانی دارد شیطان، زمین را آکنده از نامردمی، نامردی و تباهی می‌کنند و
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۲ ، ۱۲:۱۱
چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۲، ۰۹:۵۴ ق.ظ

ترور امام جمعه تهران

چند سکانس از یک ترور


قضیه ترور کینه توزانه رهبر معظم انقلاب خاطره ای بود که در ذهن همه ی مردم آن روزگار نقش بست.
همان هایی که وقتی شنیدند امام جمعه شهرشان نیازمند خون است، موج انبوهی از مردم در کنار بیمارستان صف کشیدند تا خون اهداء کنند.
این مردم ولایتمدار هنوز هم پای ولایت و خون دادن در راه ولایت ثابت قدمند.

۱
با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا که منافع خود را در ایران از دست رفته می‌دید، تلاش‌های گسترده‌ای را برای براندازی این نظام نوپا آغاز کرد. علاوه بر فعالیت‌های گسترده‌ی جاسوسی و ایجاد غائله‌های قومی در نواحی مرزی ایران که با محوریت سفارت آمریکا در تهران سامان‌دهی می‌شد، سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) هم طرح فونیکس (phoenix) ( در پایان مطلب به این موضوع اشاره خواهم کرد) را برای مقابله با انقلاب اسلامی مردم ایران طرح‌ریزی کرد. بر اساس این طرح،
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۲ ، ۰۹:۵۴
يكشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۵:۵۰ ب.ظ

آقا غائب است!!!!

مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی از معنای غیبت چنین استنباط کرده اند:

سوال شد امام زمان (عج) غایب است یعنی چه؟ گفتم غایب؟ کدام غایب؟ بچه دستش را از دست پدر رها کرده و گم شده می گوید: پدرم گم شده است. ما مثل بچه‌ای هستیم که پدرش دست او را گرفته است تا به جایی ببرد و در طول مسیر از بازاری عبور می‌کنند.
بچه جلب ویترین مغازه‌ها می‌شود و دست پدر را رها می‌کند و در بازار گم می‌شود و وقتی متوجه می‌شود که دیگر پدر را نمی‌بیند، گمان می‌کند پدرش گم شده است. در حالی که در واقع خودش گم شده است. انبیاء و اولیاء پدران خلق اند و دست خلائق را می‌گیرند تا آنها را به سلامت از بازار دنیا عبور دهند.
 
غالب خلائق جلب متاع‌های دنیا شده‌اند و دست پدر را رها کرده و در بازار دنیا گم شده‌اند. امام زمان (عج) گم و غایب نشده است ما گم شدیم و محجوب گشته‌ایم. امام غایب نیست، تو نمی بینی آقا را. او حاضر است. چشمت رو که اسیر دنیا شده اگر از دنیا دست بردارد، آقا را می بیند. خلاصه نگو آقا غایب است. تو نمی بینی.

"برگرفته از کتاب « امام زمان (عج) در کلام اولیای ربانی/مهدی لک علی آبادی/ ص30"

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۲ ، ۱۷:۵۰
شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۹ ق.ظ

ناخلفان دوران

گاه مى شود بر اثر عواملى، از حضرت نوح(علیه السلام) پسرى ناخلف بنام کنعان و یا از حضرت آدم(علیه السلام) پسرى متمرّد بنام قابیل به وجود مى آید.


حضرت امام هادى(علیه السلام) داراى 5 فرزند بنامهاى امام حسن(علیه السلام)، حسین، محمّد، جعفر، و علّیه بود. در میان این فرزندان، جعفر، بسیار ناخلف بود که لقب کذّاب (دروغگو) را گرفت، امام هادى(علیه السلام)درباره او فرمود: از فرزندم جعفر دورى کنید، نسبت او به من همچون نسبت کنعان به نوح(علیه السلام) است، امام عسکرى(علیه السلام) فرمود: مثل من و جعفر مانند هابیل و قابیل دو فرزند آدم(علیه السلام) است، اگر کشتن من براى جعفر ممکن بود، مرا مى کشت، ولى

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۲ ، ۱۰:۵۹
شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶ ق.ظ

فراق یار نه آن می کند که بتوان گفت

نیمه شعبان شب دعا، شب منتصف شعبان (در عربستان)، شب رهایی (در آسیای جنوبی)، برات کاندیلی (در ترکیه) و شب برات (در هند) امید بخش همه ی مظلومان جهان.

                             

 

شیخ حرّعاملى(رحمه الله) از بزرگان اصحاب نقل مى کند که امام صادق(علیه السلام)فرمود:

«شبى که حضرت قائم(عج) در آن متولّد شد، هیچ نوزادى در آن شب متولّد نمى شود مگر اینکه مؤمن خواهد شد، و اگر در سرزمین کفر متولد گردد، خداوند او را به برکت امام مهدى(عج) به سوى ایمان منتقل مى سازد.»

در نیمه شعبان زیارت حضرت امام حسین(علیه السلام) و همچنین زیارت امام زمان(علیه السلام) مستحب است، امام صادق(علیه السلام)فرمود:

«شب نیمه شعبان بهترین شب بعد از شب قدر است و خواندن دو رکعت نماز در شب نیمه شعبان بعد از نماز عشاء مستحب است، در رکعت اول بعد از حمد، سوره کافرون و در رکعت دوم بعد از حمد سوره توحید خوانده شود»

نقل شده: رسول اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: شب نیمه شعبان در خواب دیدم جبرئیل بر من نازل شد و فرمود: اى محمّد(صلى الله علیه وآله وسلم) در چنین شبى خوابیده اى؟ گفتم: این شب چه شبى است؟

فرمود: شب نیمه شعبان است برخیز، مرا بلند کرد و به بقیع برد، و سپس فرمود: سرت را بلند کن زیرا در این شبها درهاى رحمت خدا در آسمان بروى بندگان باز است، همچنین درِ رضوان، درِ آمرزش، درِ فضل، درِ توبه، درِ نعمت، درِ جود و سخاوت، درِ احسان باز است، خداوند به عدد پشمها و موهاى چرندگان در این شب گنهکاران را آزاد مى کند، پایان عمرها در این شب، تعیین مى گردد، رزق هاى یکسال در این شب تقسیم مى شود و حوادث یکسال در این شب معیّن مى گردد.

اى محمّد! کسى که این شب را با تکبیر و تسبیح و تهلیل و دعا و نماز و قرائت قرآن و اطاعت و خضوع و استغفار بسر برد، بهشت منزل و سراى او است، و خداوند گناهان گذشته و آینده اش را مى آمرزد... اى محمّد(صلى الله علیه وآله وسلم) این شب را احیاء دار و به امت خود دستور بده آنها نیز این شب را احیاء بدارند، و با عمل به سوى خدا تقرّب جویند، چرا که این شب شبى شریف است.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۲ ، ۱۰:۴۶