دولت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

دولتی برای همگان
دولت مهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف
چاره ای نیست از اینکه باید به سوی خدا برویم، اگر به سوی خدا نرفتیم موانع هم اگر رفع بشود، موقتاً رفع می شود، دائماً رفع نمی شود.
باید بدانیم که علاج ما اصلاح نفس است در همه مراحل؛ و از این مستغنی نخواهیم بود، و بدون این، کار ما تمام نخواهد شد.
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نویسندگان
سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۵۱ ب.ظ

تشرف یافته گان به محضر صاحب الامر(عج)

تنبیه در عرفات


تنبیه در عرفات



قطب الدین راوندی در کتاب خرایج می نویسد:

روایت شده که ابومحمد دعلجی که از بزرگان علمای ما بود و احادیث و روایات بسیاری از ائمه اطهار (ع) شنیده بود دو پسر داشت که یکی منحرف و آلوده و دیگری متدین و مومن و شغلش غسل دادن اموات بود.

یکسال ابومحمد دعلجی اجیر شد که به نیابت امام زمان (ع) به حج برود، و اینکار در آن زمان میان شیعیان مرسوم بود، ابومحمد دعلجی مبلغی از پولی را که برای سفر حج گرفته بود به پسری که اهل فساد بود داد و خود به حج مشرف شد.

پس از بازگشت نقل کرد که:

در حین اعمال حج یکروز در عرفات ایستاده بودم، جوانی خوشروی و گندمگون را که موی سرش از دو طرف گوشش دیده می شد، پهلوی خود در حال خشوع و دعا و زاری دیدم.

هنگامیکه مردم می خواستند متفرق شوند متوجه من شد و گفت: ای شیخ حیا نمی کنی؟ گفتم: آقا از چه چیز حیا کنم؟ گفت: پولی برای نیابت حج کسی که می دانی کیست بتو می دهند و تو آنرا به فاسق شرابخواری می دهی؟ عنقریب این چشمت نابینا می شود و اشاره به چشم من نمود، من از آن موقع تا کنون بیمناک و خائف هستم.

شیخ مفید ابوعبدا... محمد بن محمد بن نعمان نیز این را شنید و و گفت: هنوز چهل روز از بازگشت وی از سفر مکه نگذشته بود که دملی در همان چشمی که حضرت اشاره فرموده بودند پدید آمد و نابینا شد. 1

1 .بحار الانوار / ج 52، ص 59 ـ مهدی موعود / ص798

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">