دولت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

دولتی برای همگان
دولت مهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف
چاره ای نیست از اینکه باید به سوی خدا برویم، اگر به سوی خدا نرفتیم موانع هم اگر رفع بشود، موقتاً رفع می شود، دائماً رفع نمی شود.
باید بدانیم که علاج ما اصلاح نفس است در همه مراحل؛ و از این مستغنی نخواهیم بود، و بدون این، کار ما تمام نخواهد شد.
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نویسندگان
يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۲ ب.ظ

شـهاب سنـگ

«ســوره صــافّــات»

خداوند متعال در چند جای قرآن کریم به قضیه ی استراق سمع شیاطین در آسمانها اشاره دارد، و فرموده است که ملائکه با شهابی نورانی آنها را از آن آسمانی که سخنان و حقایق آشکار نشده در آن مطرح است دور می سازند.

 مـراد از نـزدیک شدن شیطانها به آسمان، و استراق سمع، و به دنبالش هدف شهابها قـرار گـرفـتن، این است که شیطانها مى خواهند به عالم فرشتگان نزدیک شوند، و از اسـرار خـلقـت و حـوادث آیـنـده سـر درآورنـد. و ملائکه هم ایشان را با نورى از ملکوت که شیطانها تاب تحمل آن را ندارند، دور مى سازند.

و یـا مـراد ایـن اسـت کـه شیطانها خود را به حق نزدیک مى کنند، تا آن را با تلبیس ها و نـیـرنـگـهـاى خـود بـه صـورت بـاطـل جـلوه دهـنـد، و یـا بـاطـل را بـا تلبیس و نیرنگ به صورت حق درآورند، و ملائکه رشته هاى ایشان را پنبه مـى کـنـنـد، و حق صریح را هویدا مى سازند، تا همه به تلبیس آنها پى برده، حق را حق ببینند، و باطل را باطل.

در اینجا آیاتی از سوره صافّات را  آورده ام تا با علوم قرآنی که قرن ها پیش در این کتاب آسمانی به آن اشاره شده و دانشمندان این دوره در چندین سال گذشته آن را کشف کرده اند آشنا شویم...

‏ ‏ إِنَّا زَیَّنَّا السَّمَاء الدُّنْیَا بِزِینَةٍ الْکَوَاکِبِ ‏

ما نزدیکترین آسمان ( به شما ) را با زینت ستارگان آراسته‌ایم .‏

‏مراد نزدیکترین آسمان به ما، ساکنان کره زمین است . ذکر این نکته خالی از فایده نیست که همه ستارگانی که فضای بالای سر ما را آراسته‌اند و با چشم خود آنها را می‌بینیم ، از نظر قرآن آسمان اوّل ما است .

 وَحِفْظاً مِّن کُلِّ شَیْطَانٍ مَّارِدٍ ‏

‏ما آن را از هر شیطان متمرّدی ، کاملاً حفظ کرده‌ایم .‏

مراد پاسداری آسمان از نفوذ شیاطین است که هر گاه بخواهند به عالم فرشتگان نزدیک شوند و اخبار حوادث این جهان را بدانند که پیش از وقوع در زمین ، در آسمانهای نزدیک و دوردست منعکس است ، مورد اصابت شهابها قرار می‌گیرند.

‏ لَا یَسَّمَّعُونَ إِلَى الْمَلَإِ الْأَعْلَى وَیُقْذَفُونَ مِن کُلِّ جَانِبٍ ‏

‏آنان نمی‌توانند به گروه والامقام ( و صدرنشینان عالم ملکوت ، که فرشتگان کبارند ) دزدکی گوش فرا دهند ( و اسرار غیب را بشنوند ) چرا که از هر سو به سویشان ( تیرهای شهاب ) نشانه می‌رود .‏

‏« لا یَسَّمَّعُونَ » یعنی نمی‌توانند دزدکی گوش فرا دهند . یعنی آنان می‌خواهند اخبار ملأ اعلی را بشنوند ، امّا به آنها اجازه داده نمی‌شود .

 « الْمَلإِ الأعْلی‌ » : گروه برتر . مراد ملائکه کرام و فرشتگان والا مقام عالم بالا است .

 « یُقْذَفُونَ » : به سویشان تیراندازی می‌شود . رجم می‌گردند .‏

‏ دُحُوراً وَلَهُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ ‏

آنان سخت ( به عقب رانده می‌شوند و از صحنه آسمان ) طرد می‌گردند ، و عذاب به تمام و کمالی ( در دنیا ) و دائمی و سرمدی ( در آخرت ) دارند .‏

 إِلَّا مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ ثَاقِبٌ ‏

و امّا از آنان هر که با سرعت استراق سمعی کند ، فوراً آذرخشی سوراخ کننده ( جو آسمان و بدن آن شیطان ) به دنبال او روان می‌گردد ( و وی را می‌سوزاند و نابودش می‌گرداند ) .‏

« شِهَابٌ » : آذرخش آسمان . « ثَاقِبٌ » : سوراخ کننده . منظور سوزاننده است . یعنی شهابی که دل فضای ظلمانی و بدن شیطان متمرّد را سوراخ سوراخ می‌کند . یا این که جوّ را می‌سوزاند و شیطان متمرّد را آتش می‌زند .

در آیاتی قبل از این سوره بر اعتقاد جمعی از مشرکان قلم بطلان می‌کشد که شیاطین و اجنّه را مطّلع از غیب می‌دانستند و معبود خویش قرار می‌دادند.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۲

نظرات (۲)

سلام؛
آنقدر راز در قرآن وجود دارد که هنوز کشف نشده...؛ آنوقت بعضی ها ادعا میکنند که قرآن برای 1400 سال قبل است و الان زمانه تغییر کرده!
.
ممنون که به "دانشمند کوچک" هم لطف دارید؛
التماس دعا؛
پاینده باشید.
پاسخ:
و علیکم السلام
یقیناً همینگونه است که میفرمایید.

این افتخاری است که توفیق رفاقت و همراهی با دانشمند بزرگی همچون این سید بزرگوار را دارم.

التماس دعا
سلام و ادب
ان شاءالله شما هم موفق باشید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">