دولت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

دولتی برای همگان
دولت مهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف
چاره ای نیست از اینکه باید به سوی خدا برویم، اگر به سوی خدا نرفتیم موانع هم اگر رفع بشود، موقتاً رفع می شود، دائماً رفع نمی شود.
باید بدانیم که علاج ما اصلاح نفس است در همه مراحل؛ و از این مستغنی نخواهیم بود، و بدون این، کار ما تمام نخواهد شد.
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نویسندگان
پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۱۸ ب.ظ

فتوای وحدت

هفته ی وحدت ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله ی و سلم و حضرت امام صادق علیه السلام بر تمامی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت باد.

امام صادق ( علیه السلام) فرمود:

ایجاد وحدت هنگام پیدایش اختلاف، و تباهی امت و نزدیک کردن آنها در هنگام جدائی، صدقه ایست که خداوند آن را دوست دارد.

الکافی، جلد 2، ص .209

ابن شهر آشوب در مناقب مى‏نویسد: هیچ کتاب حدیث و حکمت و زهدى و موعظه‏اى از گفتار امام صادق (ع) خالى و بى‏بهره نیست. و همه مى‏گویند جعفر بن محمد چنین گفت و جعفر بن محمد صادق چنین فرمود

 

... چنانچه حوصله ی خواندن مطلب طولانی حقیر رو نداشته باشید، به ادامه ی مطلب نروید... 

 

این اختلاف گفته شده در جزء جزء رفتارها و معاشرات اجتماعیمان میتواند وارد شده باشد.

اختلاف بین والد و والده

اختلاف بین فرزند و والدین

اختلاف بین خواهر و برادر یا اختلاف بین برادران و...

اختلاف بین دوستان

...

و اختلاف مذهبی و قومی و طائفه ای...

هرچقدر جلوتر میرویم وزنِ اختلافات بیشتر میشود و دشمنی و گناه افزونتر.

گاهی ممکن است من ایجاد کننده ی اختلاف بین خودم و دیگری باشم.

و یا ممکن است من ایجاد کننده ی اختلاف بین دیگر و دیگری باشم...

این روزها خیلی صحبت از وحدت بین شیعه و سنی است، مگر بین شیعه و سنی اختلافی هست.

وقتی نظرات مراجع مورد وثوق را در این مهم جویا بشوی میبینی که نباید اختلافی باشد تا اینکه فکر اختلاف را در سر داشته باشی.

وقتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله سیستانی ادام الله ظله میفرمایند: "نگویید برادران اهل سنت بگویید اهل سنت ما."

و یا ایشان فرمودند به این مضمون که: "اهل سنت فقط برادران ما نیستند بلکه «جان» ما هستند."

و یا مراجع متعدد دیگری همچون آیت الله بهجت رضوان الله و آیت الله مکارم شیرازی دام ظله و ... که سخنان بسیاری از زبان و دهان خودشان شنیده ایم که صحّه ای بر این مدعاست.

 

اما عده ای هستند که با نام شیعه موجبات نفاق و کینه و ... را در دل جهانیان میکارند و یک چهره ی زشت و منحوسی از شیعه و اسلام انعکاس میدهند که نمادی میشود از جامعه ی اسلامی و تشیع.

 

کسانی هستند که خودشان را عالم دین میدانند و از انگلستان و منافقین و ... ارتزاق میبینند. این عالمانی که در لندن سکونت دارند و شده اند نماد شیعه، در شبکه هایی که از جیب سفارت خانه ها و برخی دولت های منحوس غرب سیراب میشوند و نام شیعه هم بر روی شبکه های خود دارند بر علیه شیعیان و افکار و عقاید شیعه و خلاف نظر مراجع شیعه، نظر میدهند و عمل میکنند و هجمه ای بر برادران سنّی وارد میکنند و دل دشمن را شاد. آیا نمیدانند چه کاری انجام میدهند یا اینکه ...

خبری در روزنامه ای سعودی نوشته بود که مفتی اعظم وهابیت گفته که "مدتی بود مفتی ها و علمای وهابی و سلفی و ... به طور کلی عقاید شیعه را قبول کرده بودند و شیعه شده بودند اما این روحانی لندن نشین با صحبت ها و فحاشی هایی که علیه اهل سنت داشته توانست به ما کمک کند و این عالمان را به دین درست و راه صحیح خود برگرداند..."

و مردم کشورهای دور با دیدن این شبکه ها چنان چهره ای از مسلمان و مسلمانی در ذهنشان متصوّر شده که اگر سالها حقیقت و حق را به گوششان بخوانی نمیتوانی این افکار را از ذهنشان بیرون کنی و ...

آنوقت بود که استفتائی از حضرت امام خامنه ای مدظله العالی درباره توهین به نماد های سنی که از سوی علماء و فرهیختگان شیعه ی منطقه ی احساء عربستان مطرح شده بود فرمودند:

 "اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیاء پیامبر اعظم -حضرت محمد(ص) -می شود."

در روزنامه ی «الحیات»، شیخ «احمدالطیب» شیخ الازهر مصر بیانیه ای داد که: فتوای حضرت آیت الله امام علی خامنه ای در مورد ممنوعیت هرگونه اهانت به صحابه و همسران پیامبر اکرم(ص) فتوایی است که با علمِ درست و درک عمیق خطرات فتنه گران صادر شده و بیانگر تمایل شدید به وحدت مسلمانان است... آنچه بر اهمیت این فتوا می افزاید این است که از یک عالم بزرگ و یکی از علمای برجسته مسلمانان و بارزترین مرجع شیعیان و رهبر جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.من از جایگاه علم و مسئولیت شرعی اعتراف می کنم که تلاش برای وحدت مسلمانان یک فرضیه است و اختلاف بین طرفداران مذاهب اسلامی باید در دایره اختلاف در رأی و اجتهاد بین علما و صاحبان نظر محصور بماند و نباید به وحدت امت لطمه بزند.

 

و این بحر بسیار طویل است ...

 

حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در سفر به کردستان فرمودند:

ببینید آن کسانى که میخواهند وحدت ملت ایران را به هم بزنند، کى‌ها هستند؟ بدانید که اینها عوامل دشمنند؛ یا خودشان از متن دشمن دارند حرف میزنند، یا سرانگشت دشمنند؛ برو برگرد ندارد. آن کسى که نداى تفرقه‌ى بین شیعه و سنى را سر میدهد و به بهانه‌ى مذهب، میخواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهى بعضیها مزدور دشمنند و خودشان نمیدانند. خیلى از این مردم بیچاره‌ى بى‌خبرِ سلفى و وهّابى که بوسیله‌ى دلارهاى نفتى تغذیه میشوند تا بروند در اینجا و آنجا عملهاى تروریستى انجام بدهند - در عراق یکجور، در افغانستان یکجور، در پاکستان یکجور، در نقاط دیگر یکجور - نمیدانند که مزدور دشمنند. آن مرد شیعى هم که میرود به مقدسات اهل سنت اهانت میکند و دشنام میدهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند که چه میکند. من عرض میکنم: عوامل اصلى دشمنانند. بعضى از این سرانگشتان - هم در بین اهل سنت، هم در بین شیعه - غافلند، نمیدانند و نمیفهمند چکار میکنند؛ نمیدانند براى دشمن دارند کار میکنند.

 چند سال قبل از این، در منطقه‌ى کُردى، یک عالم روشن‌بین در نماز جمعه سخنرانى کرد. گمانم قسم خورد -  اینجور به ذهنم است، چون سالها گذشته است - گفت واللَّه آن کسانى که مى‌آیند پیش شیعه، بغض و کینه‌ى سنى را در دل او وارد میکنند و میروند پیش سنى، بغض و کینه‌ى شیعه را در دل او وارد میکنند، اینها نه شیعه هستند، نه سنى؛ نه شیعه را دوست دارند، نه سنى را دوست دارند؛ با اسلام دشمنند. البته نمیدانند؛ خیلیهاشان نمیفهمند و این مایه‌ى تأسف است که چرا نمیفهمند. امروز این جماعت وهّابى و سلفى، شیعه را کافر میداند؛ سنى محب اهل بیت را هم کافر میداند؛ سنىِ پیرو طریقه‌هاى عرفانى و قادرى را هم کافر میداند! این فکر غلط از کجا سرچشمه میگیرد؟ همه‌ى مردم شیعه در سراسر دنیا، مردم سنى شافعى در شمال آفریقا، یا مالکى در کشورهاى آفریقائى مرکزى - که اینها محب و دوستدار اهل بیتند؛ طریقه‌هاى عرفانى اینها به اهل بیت منتهى میشود - کافرند؛ چرا؟ چون به مرقد حسین بن على در قاهره احترام میگذارند و مسجد رأس‌الحسین را مورد تقدیس قرار میدهند؛ به این جهت اینها کافرند! شیعه که کافر است؛ سنى سقّزى و سنندجى و مریوانى هم اگر با طریقه‌ى قادرى یا نقش‌بندى ارتباط داشته باشد، او هم کافر است! این فکر، چه فکرى است؟ چرا با این فکر غلط و شوم بین برادران مسلمان اختلاف ایجاد بشود؟ به آن شیعه‌اى هم که از روى نادانى و غفلت، یا گاهى از روى غرض - این را هم سراغ داریم و افرادى را هم از بین شیعیان میشناسیم که فقط مسئله‌شان مسئله‌ى نادانى نیست، بلکه مأموریت دارند براى اینکه ایجاد اختلاف کنند - به مقدسات اهل سنت اهانت میکند، عرض میکنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعى است و خلاف قانونى است.

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۶

نظرات (۲)

سلام؛
عید پُر نور و برکتِ دو روز قبل رو تبریک میگم؛
دعا بفرمایید؛
پاینده باشید.
پاسخ:
و علیکم السلام
ان شاالله از این نور فیض برده باشید.

التماس دعا
۲۸ دی ۹۲ ، ۱۹:۱۱ عجل فرجه

سلام
من هم از حضورتون و تبریکتون ممنونم .
برشما هم مبارک انشالله و التماس دعا.

---

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">